500 uren buiten spelen

Geïnspireerd door de campagne #1000UurDeDeurUit van Maison Slash lanceert Mechelen Kinderstad een eigen versie van deze campagne: "500 uur buiten".

Binnen deze campagne willen we kinderen en hun ouders aanmoedigen om zoveel mogelijk buiten aan sport en spel te doen, meer specifiek 500 uur, en dit op een tracker te noteren. Deze tracker is een mozaïekkleurplaat van stadsmascotte Rommy, waarbij elk vakje 1 uur voorstelt. 

Kinderen die op het eind van de campagne het vooropgestelde doel behaald hebben, kunnen deze tracker inleveren bij UiT en krijgen dan van Mechelen Kinderstad een leuke duurzame verrassing die buitenspel verder stimuleert en weer de nodige energie oplevert.

Mechelen Kinderstad zal, samen met andere stadsdiensten, tijdens de campagne verscheidene, opeenvolgende micro-activiteiten en initiatieven opstarten doorheen de stad en deelgemeentes waar kinderen individueel of in gezinsverband aan kunnen deelnemen.  Kom dus zeker regelmatig deze pagina of onze facebookpagina eens bekijken voor nieuwe uitdagingen.  

Download de kleurplaat